tisdag 8 november 2011

Källaren - Coloramahuset!

Nu har jag (Barbro) vågat mig ned i källaren på Coloramahuset. Tidigare har jag bara varit där nere en snabbis. Den är mörk, fuktig och har det är lågt till tak. I ett av rummen hittade jag en gammal tvättmaskin, Siva från Lindesberg.



Snygga fötter på den vedeldade tvättmaskinen.



I det här rummet ska det bli tvättstuga, dock med lite modernare maskiner.



En gammal järnspis som vi hittade i ett annat rum.




Den industriella inredningsstilen!?




Observera färgen på taket i ett av källarutrymmena. Vår Tomas Hamberg har murat igen dörren som fanns på baksidan av huset. Vi kommer att bygga terass där så det kändes en aning onödigt att ha en dörr under terassen.




I ett skåp i källaren hittade vi vinbärsgelé från 2000. Observera hyllpappret!



4 kommentarer:

Sippan sa...

Kul med så mycket gammalt kvar. Bygg ett litet museum på tomten o ställ in det där :-)

Anonym sa...

Hallå Barbro, roligt med den gammla tvättmaskinen!
va vill du ha för pris på järnspisen?
/Erik Colorama Lidköping

Barbro sa...

Erik, tyvärr så är den inte till salu!

Lise-Lott sa...

Åh, det är min mormors gele burk! Min mormor Doris som ni köpt huset av. Jätte roligt att följa förvandlingen i huset som mormor bott i hela mitt liv!