söndag 24 maj 2009

Att göra rent stenplattor!

Söndag morgon. I går satte jag (Barbro) igång projekt göra rent markstenen i trädgården. Det var inte helt lätt och mitt tålamod brukar inte vara så bra. Startade mitt trädgårdsarbete med gräsklippning och lite rensning av ogräs. Det gick helt utan problem. Därefter lånade jag grannens högtrycksspruta för att göra rent stenarna. Det var inte lätt. Vi har inte skött rengöringen under åren så nu blev det tufft.

Som ni ser på bilden fick jag bort en del med högtrycken men mycket återstår!


Nu ska jag gå ut och spruta Grön Fri på alla plattor och sen låta det stå tills i morgon då det ska tvättas bort.Grön Fri är en populär produkt som vi säljer på Colorama Stockholmsvägen. Den tar bort alger, mossa och annan beväxning på tak, stenar mm. Nu ska den testas!

2 kommentarer:

Morgan sa...

Vad gör man åt det som växer i skarvarna mellan stenarna - fungerar Grön Fri lika bra där?

Barbro Colorama sa...

HejJag tror inte att Grön Fri tar ogräset. När jag gjort etapp 1, dvs Grön Fri och sen högtrycken om ett dygn ska jag spruta Round up där vilket gör att ogräset dör och sen lätt kan rensas bort. Puh!