onsdag 27 maj 2009

Colorama Skaraborg - Vårträff!

Varje år turas vi om, Coloramabutikerna i Skaraborg, att anordna en trevlig våraktivitet för ägare och personal tillsammans. I dag var Robert och gänget i Lidköping arrangörer. Robert ser ni till vänster i bild. Kvällens aktivitet var att köra go-cart på den nya banan i Lidköping, Katåsen tror jag att den heter. Som ni ser är vi lite trötta efter en dags arbete i våra butiker.

Nu är alla uppklädda inför körningen och får information av tävlingsledaren. Till vänster ser ni Carola som arbetar hos oss på Colorama Stockholmsvägen i Mariestad. Visst är de snygga i sina overaller?

Edith - min kollega från Skövdebutiken. Vi jobbar tight tillsammans i Coloramas produkt- och marknadsråd. En tjej som är duktig på allt vad gäller färg och form.


Robert (arrangören) in action!

Caroline gör sig redo för start. Hon var kanonduktig och kom till B-final.
Hilda är startklar! Även Hilda genomförde sina lopp med bravur dock i lite tryggare tempo.

Även Carola var med och tävlade. Hon tog det lugnt men ställde verkligen upp - i alla fall i första heatet. Det var mer än vad jag (Barbro) gjorde. Jag agerade publik. Tycker det verkar läskigt. Fegt tyckte alla, förståndigt tycker jag.

Segrare i den stora A-finalen blev en tjej från Coloramabutiken i Hjo. Det var nog inte helt lätt för en del av herrarna att tugga i sig.

Kvällen avslutades med en underbart god grillbuffé, tillagad på plats av cateringfirman Matoset från Lidköping. Det var den bästa cateringmaten vi ätit. Rekommenderas varmt!

Vad kul och viktigt det är att göra något tillsammans som inte alls har med jobbet att göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !!!
Men vad är det jag hör, det är ju bara att gasa och blunda, eller var det bromsa man skulle göraKram Bettan

Barbro Colorama sa...

Just det, gasa eller bromsa, inte helt lätt med andra ord.
Trevlig pingst till dig och de dina och även till alla bloggläsare!