söndag 3 maj 2009

Helgen är över!

Söndag kväll. Snart är helgen över. Jag sitter och planerar arbetsschemat för sommaren. Inte helt lätt. Vi har personalmöte i morgon bitti så jag får nog ta hjälp av min goá personal. Var på Ica nyss och köpte lite frukostbröd till morgondagen så vi får en bra start på veckan.

Jag (Barbro) och min mor har varit en sväng till vår sommarstuga på Dillö idag. Vi har planterat Mårbackapelargoner i vackra lerkrukor. Det ska självklart vara Mårbacka i ett torp! Dessutom rensade vi lite i de små landen, klippte bort gamla uttorkade ormbunkar samt käkade pytt med ägg. En mysig eftermiddag. Plockade med lite pingstliljor hem vilka det finns mängder av vid stugan. Vilka färger, vitt,orange och gult.

Det finns även underbara gullvivor men de verkar inte tycka om att bli plockade. Se den gula färgen!
Sommaren är här med alla sina härliga kulörer1


Inga kommentarer: