söndag 17 maj 2009

Söndagsfixande

Söndag och strålande sol idag med. Efter frukost, besök på Ica Oxen för påfyllning av mat inför veckan som kommer, satte jag igång projekt måla staketet vid källartrappan. Som ni ser på bilden var det verkligen inte fräscht. Trappan är inte heller något att hurra för men det får bli ett senare projekt. Den behöver lagas vilket inte är helt lätt - för mig i alla fall.
Efter målningen ser det ut så här. Betydligt bättre.

Jag målade med Hammerit slätlack, blank och använde en lackpensel med naturborst från Anza. Innan målning skrapade jag bort löst sittande rost med hjälp av en stålborste. Hammeriten är så bra för man kan måla med den direkt på rost.
Nu är jag ganska nöjd. Det är kul att måla och se hur bra det blir. För min del blir det inte så ofta för min man är målare och har lite svårt att se mig måla. Tycker han inte det blir bra månntro?
Mitt nästa projekt blir en gammal utemöbelgrupp som jag fått av min bror. Den är brun och sliten. Först tänkte jag måla den med täckfärg, vit eller svart men min man påpekade att det tar tid det. Jag ändrade mig snabbt - det blir svart lasyr. Bilder kommer!


Inga kommentarer: