fredag 29 maj 2009

Nu arbetar vi hårt inom färgbranschen!

Nu är det högtryck i butiken! Det är extremt roligt och utvecklande och när man kommer hem - helt utmattande. Ni har säkert sett bilden tidigare men det är vad man mäktar med efter jobbet, lite vacker blomsterdekoration, en god bok och lite sött och gott.

I morgon har vi öppet som vanligt, 9 - 14 och det är jag (Barbro), Hilda och Malin som arbetar.

Välkomna till oss och bli inspirerade, få goda råd, beställ färgsättningstjänst, beställ måleriarbete eller bara mingla runt en stund, kika, ta en kopp kaffe och må gott!

6 kommentarer:

Morgan sa...

Planerar att svänga förbi en snabbis, mellan barnens matcher i klassfotbollen, för att införskaffa en bra olja för att olja in våra nya ekbänkskivor - för det hade ni enligt Lisa (som om jag inte insett det innan ;-)). Dessutom behöver jag en riktigt bra pensel.
Ikväll har jag slipat ned den ena skivan så jag behöver även lite hjälp om hur jag ska gå vidare för att inte få in slipdammet i oljan.

COLORAMA MARIESTAD sa...

Hej
Hoppas det går bra för er.Var precis inne och kollade på köket. Hilda sa att det såg bra ut med tapeten men inga bilder än?!

Du är välkommen i morgon. Finishing oil är en kanonprodukt för ekskivorna. Pensel behöver du inte till oljan men det kanske är ett annat ändamål?

Du kommer säkert träffa Lisa på klassfotbollen då hennes Filip är med.

Morgan sa...

Ta en ny titt igen du måste missat det med minuter :-).
Hur applicerar man oljan om inte med pensel?
Lisa ska visst prata inredning på Petrells imorgon också såg jag.

Morgan sa...

Längst ned på "Köksrenovering/ombyggnad" finns "alltid" det senaste läget :-).

Barbro Colorama sa...

Hej

Man applicerar med en luddfri trasa eller slipduk.

Lisa ska ej prata på Petrells. Det är förmodligen en annan tjej i stan som också heter Lisa Åberg som hon ofta förväxlas med. Jag tror att hon jobbar på hobbybasis med inredning. "Vår" Lisa Åberg är ledig och tittar på klassfotboll.

Morgan sa...

Då förstår tom jag.
:-)