söndag 2 maj 2010

En helg på landet!

Efter en tid med mycket arbete bestämde vår familj oss för att fira in våren på landet. I lördags åkte vi till vårt torp.Det var kallt och blåsigt men lugnt och skönt. Vi tog en promenad och ÖVERALLT var det vitsippor. Vad fort de kommit!
Kvällen tillbringade vi inomhus, brasa, god mat, vin, böcker, kortspel och film på tv var vad vi orkade med. Mysigt!

Nästan allt porslin vi har på torpet har vi köpt på Kyrkornas second hand i Mariestad. Om ni inte varit där - gå dit! Nästan alltid gör man ett fynd!


Här står Thomas och grillar i snålblåsten. Inte så mysigt kanske men det blev gott!

Jag försökte att använda datorn men tyvärr fick jag ingen nätåtkomst med mitt mobila bredband Telenor. Irriterande! Vet ni något mobilt bredband som fungerar nästan överallt? Det här kan jag ju inte ha om vi ska vara en hel del på landet i sommar!

Min älskade gamla skolplansch som jag visat flera gånger men jag tycker den är charmig.

Vår radio/CD som vi använder på torpet. Thomas lilla fynd!
Nu är det dags för en ny vecka! Ni är välkomna till vår butik!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Den här tyckte jag var roligast. Då ser man i alla fall en av er ¨live¨.

Mobilt bredband....mmmm. Jo, det finns visst någon som har något som heter så här också.

Här har vi varmt. Inga krokusar, inga vitsippor men mango, rambutan och mangosten.

Otto

Barbro sa...

Hej
Vad kul att få kommentar från Thailand. Hoppas ni mår gott!
Kram från Barbro