söndag 9 december 2012

Ny vecka - nya upplevelser!

Söndag kväll! På bilden ser ni det gamla badkaret som stod i tvättstugan i Coloramahuset när vi köpte det. Nu är badkaret borta, väggar och golv är spacklade och på tre av väggarna har våra duktiga kakelsättare satt upp kakel. På den fjärde väggen kommer vi ha ett avvikande kakel och på golvet kommer det "hända grejer". Vi visar inte så mycket mer just nu utan det kommer vi att göra efter nästa visning som äger rum i januari. Söndag kväll som sagt. Jag gillar söndagar vilket jag förstått att inte så många gör. Den här söndagen känns det lite segt dock. Jag ska åka till Malmö över dagen i morgon och det känns inte helt ok med det här vädret. Vad jag förstår ska det bli oväder söderut och då vet man ju inte hur tågen kommer att rulla. Håll tummarna för mig! Jag är med i Coloramas valberedning och i mars månad är det dags för bolagsstämma och valberedningen har en hel del jobb att göra innan dess. Om tågen går som de ska så är jag i Malmö vid 11-tiden på förmiddagen och ska då äta lunch med min urgulliga kusin Karin som bor och arbetar i Malmö. Därefter är det möte och sen hemfärd under kvällen.

Den här söndagen har jag ägnat åt arbete (skatt och moms måste betalas), tvätt och veckohandling. Det låter inte så jättekul men känns ganska tillfredställande att ha fixat ett antal måsten.

I kväll blir det film och häng med familjen. Vad har ni för er?

Butiken öppnar som vanligt kl nio i morgon och då kommer ni att träffa Lisa och Frida. Vår butik är kanske inte den naturligaste att gå till när man ska handla julklappar men det finns en hel del hos oss som säkert skulle passa att lägga i ett paket under granen som t ex:

Presentkort från oss
Tumstock
"Den gröna burken"
Ljus
Ett färdigt kit när man ska måla om byrån
Penslar
Textilfärg
Tapeter
En toalettstol
Insynsskydd
Mattor
Golv
Läggningsset
osv mm

Välkomna till oss!

/Barbro

Inga kommentarer: