lördag 4 februari 2012

Det är kallt ute!

God morgon. Det är svinkallt ute. Jag (Barbro) skjutsade dottern till Colorama för en timma sedan och då visade termometern 16 minusgrader. Jag är ledig idag och just nu känns det som jag kommer att tillbringa dagen inomhus med massor av tända ljus. Solen kikar trots allt fram så eventuellt blir det en mycket kort promenad.

I går fick jag ett brev från Svenska spel där det stod att jag har en vinst att hämta. Lisa och jag spelar på Lotto (10-veckors) och vi glömmer alltid av att kolla om vi vunnit något. Jag ringde Lisa direkt och vi fick för oss att nu har vi nog en jättevinst att hämta eftersom de skickade brev. Kanske ett antal tusen var? I morse åkte jag till ICA för att hämta alla våra pengar. Vi hade vunnit - 45 kronor!!! Nu har vi lärt oss att de skickar ut brev till alla som har spelkort om de inte löst ut sin vinst, oavsett belopp.

Inga kommentarer: