torsdag 2 februari 2012

Färger, golv, kakel, toalettstolar och elektriker!

En märklig dag! Under förmiddagen kom våra kära kunder med jämna mellanrum, på eftermiddagen var det "stendött" för att på seneftermiddagen/kvällen öka dramatiskt. Så kan det vara ibland. Vi har sålt en hel del olika produkter - toalettstol, kakel, klinker, färger, bildfonder,
tapeter, tumstockar, lim, penslar, golv, ja verkligen från alla typer av varugrupper. Elektrikern Tomas från Bravida har varit hos oss större delen av dagen för att fixa inför vår nya telefoni (via fibrer). Det ska bli skönt när det är klart. Då kommer vi att ha fyra svarsställen på samma nummer. Vi kan ta emot fler samtal och ni behöver inte lika ofta mötas av telefonsvararen "Vi pratar i telefonen just nu...". Lisa har haft sin "färgsättningsdag" och jag tror att hon har hunnit med en hel del. Skönt att hon kan vara ifred i det fina färgsättningsrummet.


I morgon ska jag (Barbro) egentligen vara ledig men det kommer att bli en del möten. Jag inleder dagen med ett tandläkarbesök. Inte det ultimata sättet att inleda en fredag men det är lika bra att ha det gjort. Vid tolv är det dags för lunch på Mumma med Peter Selmosson från Nimoverken och Thomas. Vi ska diskutera Coloramahuset och tvättstugan vilken Nimoverken ska vara med och inreda. Efter lunchen besöker vi huset för planering. Just det, innan lunch ska jag fota vår snickare Lasse Jansson som kommer att vara med i nästa nummer av Coloramas tidning Mitt hem. Han blev intervjuad i måndags av Petra från tidningen. Nu vill hon ha en bild till artikeln. Kul!


I morgon eftermiddag träffar jag och Thomas Anders Norlander, Norlanders radio & tv, för att diskutera framtidens tv-lösningar. Norlanders ligger alltid i framkant och vi vill ha med oss så mycket kunskap som möjligt när vi drar rör mm i Coloramahuset. Vad kommer i framtiden?


Ja, så kommer min fredag se ut. Butiken är öppen som vanligt 9 - 18 och ni träffar Lisa, Caroline och Frida. Titta gärna in! Vi har bl a fått in ett fint trägolv från Tarkett. Det heter Pralin, trestav ek, mellanbrunt (tror jag man kan kalla det). Det är 13 mm. Ett riktigt snyggt golv tycker vi.


Det dyker upp mycket säljare i vår butik just nu. Idag har fyra stycken kommit in utan att boka tid. De har i och för sig bett om ursäkt att de bara kommer och om det har varit avtalsleverantörer har vi bokat in ett möte framöver men ett gott råd till alla säljare - boka en tid när ni ska besöka oss för då har vi tid att sätta oss ned och lyssna i lugn och ro.

Inga kommentarer: