måndag 10 februari 2014

Färg, tapeter, mattor och besök hos tandhygenisten

Hej på er! Jag hade alldeles nyligen skrivit en lång text under bilden men lyckades trycka på delete så nu är det bara att börja om igen.

Måndagen är snart slut. Vi har haft besök av Benita från Mariestadstidningen idag. Hon har berättat om hur tidningen planerar sin annonsering under 2014. Även Unica och Äntligen (gratistidningar) har besökt oss. Nu är det konkurrens på annonsmarknaden.

Det har varit relativt lugnt i butiken. Sportlovet har inletts. Vi har hjälpt kunder med tapetval, kakel till kök, val av mattor till trappor, lagt ordrar på det som kunderna beställde under helgen osv mm. Min dag har varit lite orolig eftersom ett besök hos tandläkaren var inplanerat kl 16.40. Allt som har med tänder att göra skrämmer mig. Jag berättade för en kund idag att jag till och med ringt tidigare till tandläkaren och ljugit om sjukdom för att slippa tandläkarbesök. "Du behöver vård" fick jag till svar. Dock blev mitt besök hos tandhygenisten mycket lyckat. Jag är imponerad av att de är så proffsiga. 

Vi har även haft en del kontakter med leverantörer och vårt huvudkontor under dagen. Inom kort kommer ni få ta del av vår nya marknadsföring. Håll ögon och öron öppna under vecka 9. Då kör vi igång!


Inga kommentarer: