söndag 2 februari 2014

Vad händer nästa vecka hos oss?

Hej på er!

Vi hoppas att ni har en bra helg. Än är det lite kvar av den. Jag gillar verkligen söndagar. Låter kanske lite märkligt då många har söndagsångest inför den nya arbetsveckan men då jag gillar vårt arbete så mycket så är det oftast bara lustfyllt att starta upp en ny vecka. Ibland kan det naturligtvis vara lite motigt när man har mycket att ta tag i men nästan jämnt är det kul. 

Måndagen inleds, för min del, med styrelsemöte. Mariestads handel träffas redan kl 8. Det är en bra mötestid, speciellt för oss handlare. Vi klarar av mötet innan det är dags att öppna butikerna och man är betydligt klarare i hjärnan än om mötet skulle vara efter 18. Därefter får jag besök av Kinnekullehälsan för att teckna avtal för 2014. Butiken öppnar som vanligt kl 9. Lisa och Caroline finns på plats då.

På tisdag är det dags för möte igen. Vi Coloramakollegor i regionen träffas i Skövde för att planera vårt gemensamma arbete under 2014. 

När det gäller butiken pågår hela tiden förändringar. Lisa & Co har gjort flera nya skyltningar och under veckan ska vi börja en omvandling av färgavdelningen. Det ska verkligen bli spännande att se om våra idéer och skisser fungerar som vi har tänkt.

När det gäller våra produkter så kommer det ständigt nyheter, speciellt på tapetsidan men även inom golv och badrumsmöbler. Vi kommer inom kort att visa en ny badrumsmiljö med Vedums badrumsmöbler. Även möbler för tvättstuga är något som vi gärna vill visa er. 

Missa inte vårt event den 20 februari kl 19 då Dijana från Jotun och Petra från Anza kommer till oss och berättar om sina produkter dvs färg och penslar/rollers. Ni kommer få möjlighet att praktiskt testa både färg och penslar. Vi avslutar kvälllen med lite gott att äta och dricka. Anmälan till butiken 0501-700 20.

Ha en skön söndag. Nu är det dags för mig att ta mig an stryktvätten och sen blir det söndagsmiddag tillsammans med familjen.

Inga kommentarer: