måndag 22 oktober 2012

Klockan är mycket...

och jag är egentligen ganska trött men när man kommer hem från jobbet halv sju-sju på kvällen, och lagar middag som äts tillsammans med familjen,

 är det svårt att varva ned och lägga sig tidigt. Resten av familjen sover men jag sitter framför tvn och datorn fortfarande. På tv är det just nu programmet "Mitt liv är ett skämt" med Richard Olsson och Pernilla Wahlgren.

I morgon kör vi vidare på Colorama Stockholmsvägen. Det händer så mycket nytt hela tiden. Vi gillar verkligen det vi håller på med och att träffa alla underbara kunder. Varje dag är verkligen ett oskrivet blad.

I dag har vi haft besök av Cecilia från detaljer (tror jag hennes företag heter). Hon har varit en av kursledararna i den utbildning vi handlare i Mariestad gått. Måndag - onsdag besöker hon de butiker som deltar i kursen för att ge butikerna råd när det gäller skyltning mm. Ett oerhört värdefullt besök för oss. Vi fick många goda råd av Cecilia som vi ska ta till oss. Tyvärr glömde jag att fota Cecilia.

I morgon är det redan tisdag och vi öppnar som vanligt klockan nio. Vi kommer att få besök av Golvabias säljare och vi ska röja lite i Coloramahuset inför visningen på kvällen. Den här gången tycks det komma endast ett fåtal på vår visning men vi kör på. Nästa gång kommer förändringarna i huset vara desto större så vi hoppas att många kommer att vilja ta del av det.

Nu är det nog dags för sängläge och läsa en stund ur boken Eldvittnet av Keipler. Har ni läst den?

/Barbro Colorama

Inga kommentarer: