fredag 26 oktober 2012

Ledig fredag

Jag (Barbro) är ledig idag. Efter en skön sovmorgon tog jag bilen till Snapen, strax utanför staden. Där tog jag en promenad i elljusspåret. Solen sken men det blåste kraftigt. Gick även till badplatsen och tog några bilder men där var det verkligen kallt!
Snapen är verkligen en fin plats. Mariestads Friluftsklubb fixar och ordnar där. Under sommarhalvåret driver de ett café vid badplatsen och året runt är de ansvariga för motionsspåren, 2,5 km,  5 km och 10 km. Dessutom ser de till att bastun är igång varje torsdag, lördag och söndag. Vem som helst kan åka hit och motionera och sen duscha och basta utan att det kostar någonting.
Vilken miljö!
Jag har skjutsat dottern till hennes häst i Lugnås. Under tiden hon red passade jag på för första gången i mitt liv att besöka Petterssons chark i Lugnås. Genom åren har jag hört att många handlar här och att de har så bra varor. Nu ska vi testa deras egen varmkorv, prinskorv, falukorv och rökta skinka. Petterssons har öppet torsdagar och fredagar. Väl värt ett besök men tänk på att köerna kan vara långa. 
 
Jag fick nyligen en rapport från butiken. De har haft fullt upp under dagen. Golv är den stora produkten den här veckan. Nästan varenda kund som kommer in är på jakt efter ett bra golv. Frida har rullat ut en pall ek fanérgolv i butiken. Det är ett golv som ska säljas i Coloramas stora kampanj som startar nästa vecka. Vi tjuvstartar lite eftersom intresset för golv är så stort. Vi erbjuder priset 179  kr/kvm (ord.pris 269 kr). Ett kanonpris för ett mycket fint golv.

Inga kommentarer: